Het logo van Karin Vos
divider

Wil je wel graag een mindfulness training doen maar wil je liever niet in een groep dan is het mogelijk om een individuele sessie te doen.

Karin Vos heeft een speciale individuele training die bestaat uit 6 bijeenkomsten van 1,5 uur.
Tijdens deze bijeenkomsten komen alle trainingsonderdelen van de 8 weekse MBSR training aan bod.

Voor wie?

- als je meer persoonlijke aandacht prettig vind
- als je je niet op je gemak voelt in een groep
- je wisseldiensten werkt waardoor een vast tijdstip in de week niet mogelijk is.
- je specifieke vraagstukken hebt waar je aan wilt werken.

Wat is de voordeel van de groepszetting?

Wat je mist in een individuele setting is de herkenning die in de groep ontstaat. Als je de druk van het dagelijks leven ervaart heb je soms het idee dat jij dat alleen hebt. In de groepszetting kan het een welkome ontdekking zijn dat we vaak met dezelfde strijdpunten (in onszelf) zitten.

In de individuele setting wordt meer discipline van je verwacht ten opzichte van de thuisbeoefening. In de groepszetting simuleer je elkaar. Om echt resultaat uit de training te halen moet je met regelmaat oefenen.

Mocht je twijfelen welke setting voor jou het meeste geschikt is kan je een aanvraag doen voor een kennismakingsgesprek.

Mindfulness Based Stress Release training individueel.

De MBSR is een vaststaand programma gecreëerd door Jon Kabat Zinn. Het is vooral een praktische training.

Tijdens de gezamenlijke bijeenkomsten behandelen we elke week een ander onderwerp en doen we de hierbij passende oefeningen. Deze oefeningen krijg je als audiobestanden mee naar huis.

Zoals eerder aangegeven leer je mindfull zijn door te doen. Hiervoor krijgt je oefeningen mee voor thuis. Dit kost je ongeveer 3 kwartier per dag.
Door regelmatig te oefenen creëer je nieuwe patronen en leer je je aandacht vast te houden en te sturen. Je begint de manier waarop jij functioneert te herkennen.

Korte omschrijving van de onderwerpen:

Week 1.
Het verschil tussen de automatische piloot en aanwezig zijn. Leren herkennen hoe makkelijk het is om af te dwalen. Je wordt je bewust waar je dan bent met je aandacht (jouw patroon) en dat je ook weer terug kan keren naar het huidige moment.

Week 2.
Omgaan met dat wat je tegenkomt. Je komt tijdens het dagelijks leven, de oefeningen allerlei obstakels tegen die een excuus kunnen zijn om niet te oefenen of aanwezig te zijn bv lastig, moe, te druk, vergeten, lichamelijk ongemak, veel gedachten. Je krijgt handvatten hoe hier mee om te gaan. Je leert het verschil tussen het obstakel (ongemak) en hoe je daar op reageert.

Week 3.
Leer je wat grenzen zijn en hoe je ze soms oprekt. (“ik heb pijn maar dit moet eerst even af..”) Niemand is zo streng voor je als jezelf en wat gebeurt er met je als je je grens wel respecteert?

Week 4.
Stress, wat doet het met je? Hoe voelt stress voor jou, wat voor invloed heeft stress en hoe werken je hersenen als je stress hebt.  De eerste week brengen we stress in kaart, de tweede sessie behandelen we hoe je er mee om kan gaan.

Week 5.
Gedachten hebben we, zo’n 40.000 per dag maar hoe behulpzaam zijn ze eigenlijk? Wat is de invloed van je gedachten op je stemming, je grenzen en wat voor grip heeft een gedachte op je?
Je leert anders naar gedachten te kijken, er anders mee om te gaan.

Week 6.
Alle sessie van de afgelopen weken nemen we bij elkaar. Je hebt je automatische patronen goed leren kennen en hoe zorg je nu dat je in balans blijft? Balans en zelfzorg staan deze sessie centraal.
Hoe kan je de mindfulness nog verder in je dagelijks leven integreren en blijf je hem ontwikkelen.

In de dagen tussen de bijeenkomsten blijf je deze oefeningen dagelijks doen.  Dit kost je ongeveer 3 kwartier per dag. Op deze manier creëer je nieuwe patronen en leer je je aandacht vast te houden en te sturen. Je begint de manier waarop jij functioneert te herkennen.

Extra: Act ® meting

Ik werk ook met de ACT® meting. De meting heeft bewezen een mooie aanvulling te zijn op het mindfulness programma.

Met de meting kan ik je helpen inzicht te krijgen in wat je natuurlijke kwaliteiten zijn en hoe je ze meer kan inzetten in het dagelijks leven. Wat is je ontwikkelpotentieel en wat houdt je tegen?

Meer informatie over de Act® meting
Voor een oriëntatiegesprek: Contact

Inhoud

  • Alle trainingsonderdelen van de MBSR 8 weekse training
  • Geluidsbestanden om thuis je verder te bekwamen
  • Wekelijks tijdstip in overleg, dus zeer geschikt bij bv wisseldiensten.
  • Met een uitgebreid werkboek
  • Een ACT® meting (optie)

Opbouw:

  • Gratis oriëntatiegesprek
  • 6 persoonlijke trainingen van 1,5 uur
  • Mogelijkheid tot het bijwonen van een stiltedag in groepsverband

Kosten:

MBSR training individueel - € 449,00
MBSR training incl ACT® meting - Prijs op aanvraag.

Afbeelding over de schouder karin vos